본문 바로가기

재벌가 해외부동산/삼성

이건희, '나는 IOC명예를 실추시키지 않았다' 편지 - 기가 막힌다

IOC 의 이건희 회장 징계 결정문을 보면
이건희 회장이 지난해말 사면되고 나서 1월13일 IOC 윤리위원회에 편지를 보냈군요
편지내용인즉
'나는 IOC 윤리규정을 어기지 않았고 올림픽운동의 명예를 더럽히지 않았다'
결국 잘못없다 나는 잘했다 이말입니다

여기에 대해 윤리위는 '너 유죄 인정했쟎아' 이렇게 맞받아쳤네요

그럼 이거 뭡니까
이건희에게 유죄를 선고한 대한민국 사법부는 '정신나간 집단'인가요

사면시켜주니 이런 말을 해서 대한민국을 바보로 만드는 군요

아래 결정문 내용중 이건희 주장 내용입니다
=======================================================================================
Mr Kun-Hee Lee sent written observations to the Ethics Commission on 13
January 2010. He argued that his case merited a moderate sanction, observing
that that the acts for which he was convicted did not constitute a violation of ethics,
and that his conduct had not been damaging to the Olympic Movement. He also
emphasised that he has always supported the Olympic and Sports Movement
through his sponsorship of both the Olympic Games and of various International
Sports Federations.

======================================================================================